Poruchy spánku vznikají nejčastěji z energetického přetížené „hlavy“ a přetížením nervové soustavy. Ta pak není schopná vypnout ani v noci a mozek jede pořád a pořád a člověku se nedaří usnout. Své hrají i stresové situace, potlačený hněv a vztek. A samozřejmě rušivé elementy dnešní doby: umělé osvětlení, špatné zatemnění ložnice, wifi záření, elektrosmog a další rušiče. Tyhle rušiče zabraňují vytváření dostatečného množství hormonů, mozku potřebných pro zdravý spánek.

Velkou chybou je pak utlumení pomocí léků, prášků na spaní, sedativ. Z této závislosti, nezdravé tělu, se pak špatně odvyká.

Spánku škodí i kofein, který vytahuje z těla energetické rezervy. Po šálku kávy je člověk chvíli nabuzený a pak jde enrgeticky ještě níž… Někteří pak končí i na 3 a více kávách denně a obzvlášť odpoledne jsou energeticky blízko nule. Horší než káva jsou energy drinky. Ty jsou vysoce návykové a energetické rezervy doslova ničící. Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, kdy jsem si během cestování dopoval tělo těmito „sajrajty“. Po cirka měsíční detoxikaci od těchto kofeionových bomb, se mi výrazně odbourala denní únava těla.

Spousta lidí, pak nemá se spánkem a s usnutím žádný problém, protože doslova padnou energeticky vysátí do postele a hned usnou. Ale vzhledem k nahoře uvedeným rušivým elementům, se budí dost z nich neodpočatých a energeticky nedostatečně aktivovaných.

Pár dní v absolutní tmě může poruchy spánku výrazně poléčit. Výborné je i spát doma v co největší tmě a bez elektroniky v místnosti.